مشاوره رایگان

مزایای استفاده از آجر دست ساز برای نمای ساختمان

مزایای استفاده از آجر دست ساز برای نمای ساختمان

از مزایایی که آجر دست­‌ساز دارد می‌توان به سبک بودن و سهولت استفاده از آن  اشاره کرد. طراحی و متریال آجرنما برای نمای خارجی و داخلی یک ساختمان، اوج هنر و زیبایی کلاسیک و سنتی را نمایان می­‌کند که بسیار جذاب و چشم­‌نواز خواهد بود.

 

مطالعه کامل

انواع آجر دست ساز

انواع آجر دست ساز

آجرهای دست­‌ساز متناسب با نوع کارایی که دارند، قواره‌بری می­‌شوند. ممکن است در برخی موارد مربعی برش خورده شوند و در برخی موارد دارای اشکال برجسته یا حتی سه گوش برش بخورند.

 

مطالعه کامل

کاربرد آجر دست­‌ساز در نمای داخلی و بیرونی ساختمان

کاربرد آجر دست­‌ساز در نمای داخلی و بیرونی ساختمان

آجر باربیکیو یا آجر دست­‌ساز که با انواع موادی چون سنگ، خاک و حتی چوب و … ساخته می­‌شود در گذشته جنبه سازندگی داشته است، اما در زمان فعلی بیشتر جنبه تزیینی دارد. از این آجرهای دست­‌ساز برای دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان استفاده می­‌کنند. این آجرها مانند گذشته تنها دارای یک شکل و یک رنگ ثابت نیستند، بلکه در انواع ابعاد و اندازه و شکل طراحی می‌­شوند. آجرهای دست­‌ساز را با نام آجرنمای قزاقی یا خشتی نیز می­‌شناسند. آجر از زمان انسان­‌های اولیه مورد استفاده قرار گرفته است. احتمال آن وجود دارد که در بدو خلقت انسان، انسان­‌های اولیه با دیدن خشک شدن گل در مقابل نور آفتاب و ترک خورد گل­‌ها و قالب شدن آن، پی به آن برده­‌اند که می­‌توان از این روش برای ساختن غارها و ساختمان استفاده کنند.

 

مطالعه کامل